Kalundborg Auto Transport

Teknobiler og andet gammelt legetøj Fora Teknobiler Kalundborg Auto Transport

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #107895
    Peter Mose
    Participant

    Hej
    Så kastede jeg mig over projektet med at lave en model af Kalundborg Autotransports Bedford. Det blev et større arbejde, end jeg havde forventet.
    Bedforden er fra PROMOD i England.
    Først måtte chassiet forlænges, så akselafstanden blev rigtig. Rattet blev flyttet fra højre til venstre side.
    Opbygningen krævede meget loddearbejde.
    Det eneste Tekno det blev til på bilen er diamant forlygterne.
    Jeg ville have lastet bilen som på fotoet af forbilledet. Men det er vanskeligt.
    Jeg har biler i 1:43, men de er for store, når lastbilen er i 1:50. Så i første omgang blev det til en Tekno Opel Rekord 1958, en Vilmer Opel Rekord Van og en Opel Rekord B fra GAMA. Sidstnævnte er i 1:46.
    Nu venter arbejdet med påhængsvognen.
    Modelbygger hilsner
    Peter Mose

    PS.: Jeg har ikke været så tit på “Forum”, da det tager op til 1 min. at åbne billeder.

    #107899

    Hej Peter.
    Rigtig flot autotransporter du har lavet. Jeg er noget imponeret over så godt den ligner den rigtige af slagsen.

    MVH Kim B S.

    #107902
    Bertel Pedersen
    Participant

    Hej Peter.
    Kanon flot resultat med din Bedford autotransporter.
    Samlerhilsner fra Bertel.

    #107908
    Flemming Rasch
    Participant

    Rigtig flot Bedford du der har lavet men Tekno’s første udgave af VW Bobbel (Type 1) er også meget tæt på 1:50

    #108087
    Peter Mose
    Participant

    Hej
    Så fik jeg begyndt på påhængsvognen. Det blev til mange lodninger.
    Nu er den klar til at blive malet.
    Hilsen Peter

    #108106
    Peter Mose
    Participant

    Hej
    Så blev påhængsvognen færdig. Synet og har fået nummerplade.
    Der blev lige plads til to Corgi, Ford Consul 315 og Anglia. De passer fint tidsmæssigt.

    God sommer
    Peter

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.