Teknobiler og andet gammelt legetøj › Fora › Teknobiler › Kalundborg Auto Transport
- This topic has 5 svar, 4 stemmer, and was last updated 1 day, 4 hours siden by
Peter Mose.
- ForfatterIndlæg
- maj 31, 2026 kl. 14:34 #107895
Peter Mose
ParticipantHej
Så kastede jeg mig over projektet med at lave en model af Kalundborg Autotransports Bedford. Det blev et større arbejde, end jeg havde forventet.
Bedforden er fra PROMOD i England.
Først måtte chassiet forlænges, så akselafstanden blev rigtig. Rattet blev flyttet fra højre til venstre side.
Opbygningen krævede meget loddearbejde.
Det eneste Tekno det blev til på bilen er diamant forlygterne.
Jeg ville have lastet bilen som på fotoet af forbilledet. Men det er vanskeligt.
Jeg har biler i 1:43, men de er for store, når lastbilen er i 1:50. Så i første omgang blev det til en Tekno Opel Rekord 1958, en Vilmer Opel Rekord Van og en Opel Rekord B fra GAMA. Sidstnævnte er i 1:46.
Nu venter arbejdet med påhængsvognen.
Modelbygger hilsner
Peter MosePS.: Jeg har ikke været så tit på “Forum”, da det tager op til 1 min. at åbne billeder.
maj 31, 2026 kl. 14:44 #107899Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Peter.
Rigtig flot autotransporter du har lavet. Jeg er noget imponeret over så godt den ligner den rigtige af slagsen.MVH Kim B S.
maj 31, 2026 kl. 18:37 #107902Bertel Pedersen
ParticipantHej Peter.
Kanon flot resultat med din Bedford autotransporter.
Samlerhilsner fra Bertel.maj 31, 2026 kl. 22:36 #107908Flemming Rasch
ParticipantRigtig flot Bedford du der har lavet men Tekno’s første udgave af VW Bobbel (Type 1) er også meget tæt på 1:50
juni 13, 2026 kl. 18:14 #108087Peter Mose
ParticipantHej
Så fik jeg begyndt på påhængsvognen. Det blev til mange lodninger.
Nu er den klar til at blive malet.
Hilsen Peterjuni 16, 2026 kl. 19:59 #108106Peter Mose
ParticipantHej
Så blev påhængsvognen færdig. Synet og har fået nummerplade.
Der blev lige plads til to Corgi, Ford Consul 315 og Anglia. De passer fint tidsmæssigt.God sommer
PeterAttachments:
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.






