Hjælp til værdiansættelse af Tekno Scully

Teknobiler og andet gammelt legetøj Fora Teknobiler Hjælp til værdiansættelse af Tekno Scully

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #33628
    Per M
    Participant

    Hej til alle på forummet

    I forbindelse med oprydning hos min forældre er jeg stødt på denne tankbil. Er der nogen som kan hjælpe mig med at sætte en ca. værdi på tankbilen. Det kan oplyses, at den er godt brugt.

    På forhånd mange tak
    Hilsen Per

    #33632
    Kjehr
    Participant

    Hej Per
    Ikke helt nemt, men jeg må sige at det er første gang jeg ser denne tankbil fra tekno, som var til det tyske marked.
    I rigtig god stand kunne den være ret kostbar, men din er desværre i dårlig stand.
    Vil dog tro at prisen ligger omkring 500-700,-
    Mvh / Kim

    #33640
    Per M
    Participant

    Hej Kim
    Tak for dit hurtige svar.
    Nu har jeg en ide om, hvilket prisniveau den ligge på.
    mvh Per

    #33641
    Anonym
    Inactive

    Om Volvo tankvognen “Scully” så er det lidt underligt at modellen
    anføres i Hedegaards bog som værende til det tyske marked.
    Det var et dansk firma Vagn Holm Langebæk & Søn A/S i Ballerup
    som må være ophav til den i firmaregi.
    Sagen er, det handler ikke om Benzin eller brændstof, og heller
    ikke om et tysk firma omendskønt det anføres af Tekno folket.
    Langebæk var et gammelt firma som importerede motorer og i øvrigt
    andre ting til brug i ingeniør branchen, feks stationærer motorer
    af mærket Deutz.
    Scully Gorman Rupp handler om et firma i USA som fremstiller pumper
    til alle mulige formål, også til tankvogne.
    I 1935 opfandt Francis P.Scully (Wilmington USA) den såkaldte
    Scully overløbs kontrol. Pumpefirmaet Gorman Rupp blev oprettet
    i 1933 afJ.C.Gorman & H.E.Rupp, Mansfield Ohio,
    Gorman Rupp kunne bruge Scullys overløbs anordning-og det
    blev til Scully Gorman Rupp.
    Langebæk var importør indtil 1968 af Scully Gorman Rupp pumper
    ligesom de foretog reparationer.

    #33644
    Kjehr
    Participant

    Super flot og præcis historie – den skal du have stor ros for.
    Mvh / Kim

    #33646

    Det lyder jo interessant — jeg forstå IB, at vi taler om en reklame bil i tankvogns forklædning. Reklame bil der forsåvit ikke har med flydende, eller pulver ting at gøre, men som reklamere for noget andet. Her pumper mv. Er de flere af dem. Man bliver jo nysgerrig nu.

    (Den står i bogen 1997 til 4.500,00 kr MINT BOX, i parentes) Det er hvad man i gode tider på en rigtig god dag havde en formodning om at sådan en kunne indbringe. Det er iøvrigt 1000 mere end de andre mere alm. tankvogne. Jeg tror ikke det holder i dag. iflg. HH. egne udsagn i TV så er priserne dykket pt.
    Men det er alså som ny uden fejl, i som ny uden fejl æske, og æsken er ca, halvdelen af prisen i det spil.Jeg skal ikke gøre mig klog på priser, men mon ikke defekte mærker vil koste et fradrag på 300-500 kr. og hver eneste lille hak i malingen koster ca 5-10 kr. stk. i prisreduktion. De dyreste små lak skader, er de første 3 de vil rykke prisen voldsomt meget nær halv pris, men her er jo mange.

    #33647
    Anonym
    Inactive

    historierne bag-det er bare mig.
    Der er formentlig, eller har været en decal med Langebæk navnet.
    Her kan man se decalen som er et foto fra mit decal foto arkiv.

    #33651

    Hmmm Den runde decal har måske været bag på. Tlf. nr er med (01) hvilket kan datere dekalen til efter 19?? nogen der ved det ?. Hjemme hos os i Holbæk var tlfnr. — Jeg skal tale med mormor…. og vupti ringede telefonen til mormor. Så fik vi drejeskive telefon, og nr. var 0415, Senere blev det til 430415 og til sidst (03)430415 – 03 var når der ringedes fra en udenbys central. Dvs. (01) er fra da vi fik dreje skive telefon. Hvornår var det ? 1967-68 ?

    #33652
    john lund pedersen
    Participant

    Hej Per , hvis du overvejer at sælge , vil jeg gerne give 500 kr
    Hilsen John

    #33653
    Bertel Pedersen
    Participant

    Hej alle Teknofans.
    Meget interessant læsning om Scully Gorman-Rupp.
    Ja jeg er også “hoppet i fælden” og troede at det havde noget med olieprodukt transport at gøre. Har lavet min Tekno NL tanktrailer, med decaler fra Peter, i den Hollandske version.
    MVH Bertel

    #33662
    Per M
    Participant

    Hej John

    Tak for dit bud, mine forældre vil gerne sælge, men vil forsøge at få lidt mere for den. Bliver den ikke solgt skal jeg nok give lyd fra mig.

    Til de øvrige indlæg må jeg sige, at jeg er importeret af så meget og præcist baggrundshistorie, som der er kommet til Scullyen

    vh Per

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.