Teknobiler og andet gammelt legetøj › Fora › Teknobiler › Dækservice – VW type 2 – nr 410
- This topic has 18 svar, 5 stemmer, and was last updated 9 months, 4 weeks siden by
Bertel Pedersen.
- ForfatterIndlæg
- februar 3, 2025 kl. 20:06 #100979
Peter Ebdrup
ParticipantJeg har VW Type 2 Dækservice fra Firestone. Den har nr 410.
Bilen er velholdt, men jeg mangler dækkene, som skal være på ladet af bilen. På billeder kan jeg se, at der skal være 12 dæk, og jeg kan huske, at de sad på 2 “stænger” formentlig aksler.Hvilke dæk skal sidde på bilen, og er det almindelige aksler, som sidder gennem dækkene?
Mvh.
Peter EbdrupP.S. billedet er lånt fra internettet
- Dette emne blev ændret 10 months, 2 weeks siden af
Peter Ebdrup.
Attachments:
februar 4, 2025 kl. 08:42 #100989Flemming Rasch
ParticipantDet ligner lastbil dæk men jeg tror faktisk at det er dæk fra Linkold de er en mellem ting mellem personbiler og lastbiler og de hænger på hjul aksler men man kan uden problemer bruge personbil dæk på den
februar 5, 2025 kl. 22:14 #101003Peter Ebdrup
ParticipantTak for hjælpen 😊😊
Jeg prøver at finde personbilsdæk til at sætte på bilens ladfebruar 6, 2025 kl. 13:07 #101005Flemming Rasch
ParticipantDem har Peter 👍🛞
februar 6, 2025 kl. 14:47 #101006Peter Ebdrup
ParticipantJeg har skrevet til Peter, for jeg kan ikke lige helt gennemskue alle de mange muligheder hos ham.
Forhåbentligt er bilen snart fuldt udstyret igen. 😊februar 6, 2025 kl. 18:40 #101009Flemming Rasch
ParticipantDet er denne type du kan bruge person bil dæk
Attachments:
februar 6, 2025 kl. 19:37 #101012peter frandsen
KeymasterHej Peter
Jeg har sendt dig en mail med et link – det er 12 almindelige personbilsdæk som bruges på den model – men jeg har dem faktisk liggende under VW slangebilen – den skal nok have sin egen fane. Endnu engang tak til Flemming for den hurtige og kompetente reaktiv.
Peterfebruar 7, 2025 kl. 08:23 #101015Flemming Rasch
ParticipantHej Peter
Jeg prøver bare og hjælpe vores lige sindet modelbyggere jeg kan huske da jeg startede med at renover model biler vidste jeg intet og spurgte man nogen var man lukket som en tyk tung bog så man selv måtte i gang
Det syntes jeg er ærgelig vi kan da lige så godt give hinanden råd og vejledning det gør da vores hobby sjovere men jeg syntes også at man er blevet meget bedere til det med tiden
Og Peter tak for de pæne ord
Mange modelbil hilsener
Flemming- Dette svar blev ændret 10 months, 1 weeks siden af
Flemming Rasch.
februar 15, 2025 kl. 17:15 #101130Peter Ebdrup
ParticipantFirestone-bilen har fået dæk på ladet igen 😊
Tak til Flemming for råd og vejledning
Tak til Peter for handlenAttachments:
februar 16, 2025 kl. 20:26 #101171Flemming Rasch
ParticipantHej Peter
Det var da så lidt den er blevet fin dejlig bil 😊👍👍🛞
Jeg har også en i min samling
Mange samler hilsener
Ms Super
Flemmingfebruar 17, 2025 kl. 03:21 #101196Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Peter.
Rigtig fin VW. Det er faktisk en som mangler i min samling, og helt sikkert en som jeg ønsker mig. Jeg håber på et godt tilbud i fremtiden, måske som projekt.MVH Kim B S.
februar 17, 2025 kl. 14:53 #101199Peter Ebdrup
ParticipantTak, Kim, jeg er meget glad for den lille VW.
Historien om bilen er, at jeg sidst i 1960’erne var med min farmor på tur til Hobro. Det var 30 km fra, hvor vi boede, så vi rejste med rutebilen, som det hedder på de kanter.
På gågaden i Hobro lå dengang en legetøjsbutik, hvor min farmor købte bilen til mig, og den har fulgt mig lige siden.
Dækkene gik desværre tabt i leg og almindelig hverdag.
På én af mine Volvo F88 lastbils hængertræk sidder et løst dæk under forvognens ramme som reservehjul, og jeg mener at kunne huske, at det er ét af de originale dæk fra VW’en.Nu står den i min samling af gamle – og lidt nyere – Tekno biler. Og som et minde fra en svunden tid, hvor barndommen bød på leg med disse biler.
Jeg håber, at du finder en VW til din samling.
Der er på Facebook Marketplace sådan en bil til salg i Grenaa i øjeblikket.Mvh.
Peterfebruar 17, 2025 kl. 19:51 #101201Flemming Rasch
ParticipantHej Peter
Super dejlig historie om din farmor og den fine VW bil
Jeg har også flere af mine Teknobiler fra jeg var dreng der har historier med et par stykker vundet i det der en gang hed Tekno spillet i Tivoli i København og nogle jeg fik på pakkekalender og i julegaver af mine forældrer og de var dyre også den gangfebruar 17, 2025 kl. 20:00 #101202Flemming Rasch
ParticipantSå lige denne VW dæk bil på nettet 😊👍🛞
Attachments:
februar 18, 2025 kl. 02:45 #101204Kim Bjarne Sørensen
ParticipantHej Peter.
Herlig med lidt historie. Hobro er faktisk byen hvor min farfar og farmor bode de sidste år af deres liv, dog først fra 1975. Men jeg har nok været i den samme legetøjsforretning i sommeren 1976 hvor jeg var på ferie ved min farfar og farmor.
Der købte jeg en metalblå Volvo 164E fra Polistil Størrelse 1:25. Pris 59,50kr. Som jeg også stadig har i fin stand. I dag bor jeg faktisk i Assens ved Mariager kun 20 km. fra Hobro. Så vi er ager til i Hobro for at handle.PS. Her er lige et par billeder. Den skulle hvis lige ha været støvet af.
MVH Kim B S.
- Dette svar blev ændret 10 months siden af
Kim Bjarne Sørensen.
Kim Bjarne Sørensen.
Kim Bjarne Sørensen.
Kim Bjarne Sørensen.
Attachments:
februar 18, 2025 kl. 08:39 #101211Flemming Rasch
ParticipantHej Kim
Den havde jeg faktisk også som knægt den blev total slidt op 🤭februar 19, 2025 kl. 08:23 #101244Bertel Pedersen
ParticipantHej alle.
Det er altid herligt at høre historier om vores Tekno biler.
Min dækservicebil er en Corgi, med Tekno decaler.
Mvh. BertelAttachments:
februar 19, 2025 kl. 13:14 #101246Flemming Rasch
ParticipantFed detalje med Tekno Auto trailer lad på en Matchbox trailer bund og så efter en Corgi VW 👍👍passer indsatsen fra Tekno i en Corgi VW ??
Jeg to sæderne fra en Corgi VW og monterede dem i min Tekno VW SMC bilAttachments:
februar 19, 2025 kl. 15:15 #101249Bertel Pedersen
ParticipantHej Ms. Super.
Dækindsatsen passede ikke helt,
den er kortet en smule af på længden.
Min Corgi har sæder fra Tekno. - Dette emne blev ændret 10 months, 2 weeks siden af
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.