Dækservice – VW type 2 – nr 410

Teknobiler og andet gammelt legetøj Fora Teknobiler Dækservice – VW type 2 – nr 410

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Peter Ebdrup
    Participant

Jeg har VW Type 2 Dækservice fra Firestone. Den har nr 410.
    Bilen er velholdt, men jeg mangler dækkene, som skal være på ladet af bilen. På billeder kan jeg se, at der skal være 12 dæk, og jeg kan huske, at de sad på 2 “stænger” formentlig aksler.

Hvilke dæk skal sidde på bilen, og er det almindelige aksler, som sidder gennem dækkene?

Mvh.
    Peter Ebdrup

P.S. billedet er lånt fra internettet

Flemming Rasch
    Participant

Det ligner lastbil dæk men jeg tror faktisk at det er dæk fra Linkold de er en mellem ting mellem personbiler og lastbiler og de hænger på hjul aksler men man kan uden problemer bruge personbil dæk på den

Peter Ebdrup
    Participant

Tak for hjælpen 😊😊
    Jeg prøver at finde personbilsdæk til at sætte på bilens lad

Flemming Rasch
    Participant

Dem har Peter 👍🛞

Peter Ebdrup
    Participant

Jeg har skrevet til Peter, for jeg kan ikke lige helt gennemskue alle de mange muligheder hos ham.
    Forhåbentligt er bilen snart fuldt udstyret igen. 😊

Flemming Rasch
    Participant

Det er denne type du kan bruge person bil dæk

Attachments:
    peter frandsen
    Keymaster

Hej Peter
    Jeg har sendt dig en mail med et link – det er 12 almindelige personbilsdæk som bruges på den model – men jeg har dem faktisk liggende under VW slangebilen – den skal nok have sin egen fane. Endnu engang tak til Flemming for den hurtige og kompetente reaktiv.
    Peter

Flemming Rasch
    Participant

Hej Peter
    Jeg prøver bare og hjælpe vores lige sindet modelbyggere jeg kan huske da jeg startede med at renover model biler vidste jeg intet og spurgte man nogen var man lukket som en tyk tung bog så man selv måtte i gang
    Det syntes jeg er ærgelig vi kan da lige så godt give hinanden råd og vejledning det gør da vores hobby sjovere men jeg syntes også at man er blevet meget bedere til det med tiden
    Og Peter tak for de pæne ord
    Mange modelbil hilsener
    Flemming

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.