Blokvogn 861

Viser 23 indlæg - 1 til 23 (af 23 i alt)
  • Forfatter
    Bertel Pedersen
    Participant

Hej Kim B S
    En lille forespørgsel; i et gammelt indlæg med din “rodekasse”, kan jeg se en 861 blokvogn, godt slidt/brugt. Jeg er på “jagt” efter netop en sådan, helst Tekno DK.
    Teknoib har ellers lovet mig en, men han hænger noget i bremsen, suk!

Kæmpe Tekno hilsen Bertel

Hej Bertel.
    Den må du gerne få, og det er nemlig en 861 fra Tekno DK, det vil glæde mig hvis du kan få noget ud af den.

Du har ret i at den er slidt/brugt og jeg har desvære ikke forvognen, og der mangler de 2 yderste dæk i begge sider.

Hvis du sender din adresse til mig, på min email adresse, så sender jeg blokvognen til dig.

Her er min email adresse.

kim.gerda@os.dk

MVH Kim B S.

Anonym
    Inactive

Hej Bertel

Jeg hænger ikke i nogen bremse, men jeg har ikke lyst til at deltage
    i et forum hvor ejeren, som åbenbart har lommepsykologiske evner
    skriver om min person, hvilket jeg faktisk synes er en fornærmelse
    men det er ikke første gang det sker, jeg vil forskåne forum her
    for at nævnet hvad jeg ellers har været ude for i samme anledning.
    Noget helt andet er, jeg havde sendt blokvognen til en adresse
    i en kolonihave, men den kom retur med posten, og det har jeg faktisk ikke råd til, hvad årsagen er skal jeg lade være usagt.
    Jeg har fået slettet tråde samt billeder her hele to gange, det er jo ikke til at vide hvad og hvordan man bliver censureret hvis det ikke
    passer ejeren, jeg lever i bedste velgående, og ventede faktisk at
    manden havde slettet min adgang til hans forum.
    Men jeg synes da du fortjener et svar, hvis det ikke skal være gratis,
    så er et legetøjs marked nok en god idet til dit blokvogns projekt.
    med venlig samlerhilsen
    IB

Bertel Pedersen
    Participant

Hej Ib
    Kedeligt med din dårlige erfaringer her på site. Også surt med din oplevelse med posten, håber Kim har mere held med det. Jeg modtager masser af post i kolonihaven, også fra site ejer P Frandsen.
    Tekno hilsen Bertel

Hej Bertel.
    Jeg håber også at jeg har held med forsendelsen, den er i hvert fald sendt nu, så er jeg spændt på at se hvad du kan få ud af den.
    MVH Kim B S.

Bertel Pedersen
    Participant

Hej Kim BS
    Modtog pakken i dag. Tak for det. Du hører nærmere senere.
    MVH Bertel

Hej Bertel.
    Godt og selv tak, det glæder mig at den er kommet i de rigtige hænder.
    MVH Kim B S.

Bertel Pedersen
    Participant

Hej Kim BS
    Så er der kommet gang i mit blokvognsprojekt igen, efter der var kommet en Mercedes i vejen. Har købt en 40 fods skibscontainer i Holland, som skal transporteres på blokvognen. Den skal trækkes af en såkaldt Dollytrækker, som jeg er ved at lave af et Scania chassis med hytten fra min gamle Gama kranbil. En ægte omgang scratcbilding.
    MVH Bertel

Attachments:

Hej Bertel.
    Det bliver da et herligt køretøj du får lavet der. Jeg glæder mig til at se slutresultatet.

MVH Kim B S.

Flemming Rasch
    Participant

Hej Bertel
    Du skulle næsten hellere bruge en trækker fra Volvo Carlsberg sætte vogn den passer i chassi længde 😉

Bertel Pedersen
    Participant

Hej Flemming.
    Det er ikke en bestemt model jeg bygger, men grundideen om en trækker på et chassis med smalt førerhus og hydraulisk hæve/sænkbar drejeskammel.
    Scratcbilding er som oftest det mugliges kunst, (de forhåndenværende søms princip). Man tager hvad man haver.
    MVH Bertel

Flemming Rasch
    Participant

Jo Jo den er jeg helt med på men så skal du korte af det chassi du har ellers bliver forvognen lidt vel lang 😉

Bertel Pedersen
    Participant

Hej igen Flemming.
    Jeg har været en tur på internettet; en sådan trækker kaldes også terminaltruck. De er ganske rigtigt noget kortere, så jeg må nok i gang med nedstryger og superlim 😉 .
    MVH Bertel

Flemming Rasch
    Participant

Hej Bertel
    Glæder mig til at se den færdig 😉
    Her er et billed af mit projekt om byg en gammel raket bil om byg til
    gravemaskine bil før og efter 😉

Bertel Pedersen
    Participant

Hej Flemming.
    Super flot resultat du har fået ud af dit projekt. Den ville være en perle i enhver samling. Det er en virkelig flot Tekno model.
    Personligt har jeg altid haft et problem med en Åkerman gravemaskine på lastvogns chassis (oven i købet med mandskabskabine). Havde det været en kranbil, ville det være ok. På bælte undervognen elsker jeg den bare.
    MVH Bertel

Hej .
    Ja den er flot, og reservehjulet er en meget god detalje. Jeg har også altid haft et problem med den bil model. og ville synes at en kran var bedre. Jeg satte mig for at lede efter den en dag, og den findes, og den har altid eksisteret. Truck Excavator eller excavator truck, er fornuftige søge ord.
    Jeg har lånt et par billeder fra salgs annoncer og fora, vedr. emnet, håber det er ok ?

Bertel Pedersen
    Participant

Hej Hans Jørgen
    Ok den findes altså, men jeg kan stadig ikke li’ den, mener den må da ha’ begrænset arbejdsområde/rækkevidde, i forhold til en maskine på eget chassis med hjul/bælter. Nå ja så skal den til gengæld transporteres på et andet køretøj mellem jobs. Et bedre alternativ ville være en rendegraver.
    En mobilkran, på den meget fine Scania-vabis havde været super.
    Bertel

Hej bertel, Jeg er helt enig.
    Jag fandt lige en anden tingest. En Ford Edsel er grim uanset hvad 😉 Omvendt så findes der nok kun denne ene, og den kan nok ikke andet end køre til shows. den er bygget af Spaw Maxwell company foto dave77459
    hilsen Hans Jørgen

Attachments:
    Bertel Pedersen
    Participant

Hej alle i Teknoland.
    Så er mit blogvognsprojekt kommet lidt videre; de sidste detaljer er blevet limet/skruet på og hele herligheden er blevet spraymalet med grunder.
    Tog et par inspirations billeder her til morgen.
    MVH Bertel

Anonym
    Inactive

Om Aakerman sagen,fantastisk så god den er, står absolut mint. Meget flot arbejde da selve kranhuset kan være lidt svært at male, evt kunne
    det være nemmest hvis den var adskilt, jeg har blot Aakerman
    maskinen som solo på blokvogn, her er den igen.
    Et er om den kan synes grim eller ubrugbar, men noget andet er jo,
    den hører jo til Teknos udgaver af en given eller tænkt bil til at
    lege medog senere, hvis den overlever, til at stå på hylden i en samling, så på den måde er det jo for og imod.
    Den forlængede blokvogn er også en super sag, ret godt tænkt.
    Jeg har stadig et lavt lad, men uden hjul og rampe,med fine
    Danmark decaler og orig.farve, mrk Tekno DK, men den er knækket
    bagtil så rampen ikke kan påsættes.

Flemming Rasch
    Participant

Hej Teknoib
    Er den renoveret det ser sådan ud men den er flot

Bertel Pedersen
    Participant

Projekt update;
    Blokvognen er blevet malet. Så må vi se hvornår jeg får tid til at arbejde videre med trucken.
    Bertel

Bertel Pedersen
    Participant

Hej alle i “Teknoland”.
    Fandt et par billeder af den færdige Dollytrækker/Terminaltruck.
    Chassiset er blevet afkortet og alle små detaljer er monteret.
    MVH Bertel

Viser 23 indlæg - 1 til 23 (af 23 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.