Teknobiler og andet gammelt legetøj › Fora › Teknobiler › 828 – VW 1500 typ III
- This topic has 5 svar, 2 stemmer, and was last updated 11 years, 11 months siden by
Hans Jørgen Wagner.
- ForfatterIndlæg
- juli 5, 2014 kl. 21:26 #23630
Hans Jørgen Wagner
ParticipantI forbindelse med din udemærkede artikkel om bilen som jeg har læst flere gange, faldt jeg lige over farverne som du nævner i teksten. Blå, Rød og Beige. Er den beige farve ikke hvid ?
Du nævner også at modellen kun fandtes i de tre farver, men jeg har en lysegrå. Jeg skal nok finde den frem for at tage nye billeder, men her er lige et gammelt et.
Modellen var købt adskilt, holdt sammen af tape, der har trukket noget af farve af. Den har været tænkt at skulle renoveres grundet ridser. Jeg har limet den sammen igen som den var. Der er ingen tvivel, den står i original lysegrå lak fra Tekno, og med tekno navnet i bunden.Attachments:
juli 6, 2014 kl. 12:53 #23635peter frandsen
KeymasterHej
Spændende oplevelse med den grå farve. Det er ikke sådan at det kan være grundmaling. Det er set før at bilerne har været grundmalet uden at det har været generelt.Vedr. den blå, røde og beige/hvide er de malet i forskellige nuancer. Om den er hvid eller beige kan jeg ikke afgøre, navnlig da beige spænder jeg vidt.
mvh
peter
juli 6, 2014 kl. 21:02 #23732Hans Jørgen Wagner
ParticipantDen er blank grå. Svarende til en Ferguson Jeg mener også Volvo 544, Amazon og SaaB mf. var i den farve. Har ledt lidt efter den i dag. Men den har forputtet sig et sted. Den høre til i min Tekno samling og i min VW samling så den er der et sted.
Tekno grundede da ikke bilerne ?
Tænker du fordi den var adskildt da jeg fik den. Ja måske, men så er det en gammel renovering med decaler og baglygter, og som du kan se prismer i forlygterne. Jeg er temmeligt sikker på den aldrig har været renoveret, men man havde tænkt sig at renovere den, man kom blot kun til at bore nitterne ud. Den havde ikke været samlet, og ikke været limet. Den blev holdt sammen af tape som du ser på billedet ved blyanten, har det taget farven af på taget.
Hilsen
Hans Jørgenjuli 7, 2014 kl. 17:26 #23741peter frandsen
KeymasterHej Hans Jørgen
Alt er jo muligt, vi ved et ikke med sikkerhed. Der kan vel sagtens være malet en stribe VW 1500 med maling fra Volvo eller Saab, eller den kan være lavet i grå, jeg har bare ikke set det. Du kan heller ikke vide om der er grundet. Flere af Mercedes modellerne er grundlakeret.
mvh
Peter
juli 7, 2014 kl. 21:47 #23742Hans Jørgen Wagner
ParticipantNæh – det kan jo sagtens være grundfarve. Det er blot samme farve som den saab 96 jeg har stående, og så er den er jo blank. Grundfarve er normalt mat. Jeg leder videre. Mangler et par steder endnu, jeg ikke har kikket. Jeg har gang i et større Matchbox projekt pt. men jeg kommer nok frem til VW´n, og så skal den lines op sammen med de andre grå jeg har. Jeg har forresten også en Mercedes 180 stårende i samme grå farve. Nu var det for at nævne farven, ud fra at du kun nævnte 3 farver. Jeg har en rød der nærmest er brunrød men som du nævner kan de svinge i nuancen for jeg har også en i mørkerød, men de er begge to rigtigt grimme og slidte.
hilsen
Hans Jørgenjuli 7, 2014 kl. 22:38 #23744Hans Jørgen Wagner
ParticipantJeg kom til at kikke i en tom kopi æske. HOVSA – der var bilen – Jeg stillede lige fotostudiet op og fangede et par andre grå. Tekno grå går fra næsten hvid til maskingrå og noget der ligner gammeledags limfarve kulør.
Den grå VW 1500 typ III har kun en lille del af bemalet baglygte. Jeg kan ikke vurdere om der er noget decal på front VW logo, men jeg tror det ikke. Hjul af metal, så den må være fra de første par år den var i prod. så den er 50+ år gammel. Den er også grå indv. hvilket kan ses på det ene billede.
Den blå uden navn er med bemalede blink og baglygter men uden decaler. - ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.












