Teknobiler og andet gammelt legetøj › Fora › Teknobiler › 424 Packard Ambulance har nr. 483 og 484
- This topic has 2 svar, 2 stemmer, and was last updated 6 years, 7 months siden by Hans Jørgen Wagner.
- ForfatterIndlæg
- april 22, 2018 kl. 21:15 #47858Hans Jørgen WagnerParticipant
Interessant… Måske nr. 424 er nummeret for Hangaren der passer til Packard Ambulancen og Ambulanceflyet 488. For nr. på hangar kendes ikke iflg. Tekno bogen 2007… OG Packard bilen som Ambulance betegnes 424… Man nævner ikke nr. 483 som rød versiom og 484 som hvid bil…. Det er da interessant hva ?
Det får mig til at spørge om der er nogen der har set en 424 æske ?
- Dette emne blev ændret 6 years, 7 months siden af Hans Jørgen Wagner.
Attachments:
april 24, 2018 kl. 20:24 #47865Bertel PedersenParticipantHej Hans Jørgen.
Spændende iagttagelser du her bringer, et bevis på at Tekno Samlerkataloget (Dorte Johansen og Hans Hedegård), ikke er den altvidende “bibel” som nogle måske vil gøre den til.
Min Packard Ambulancen; hvid med sorte skærme/trinbrædder og Rødekors decaler, er nok en smugle uoriginal.
MVH Bertel.Attachments:
april 25, 2018 kl. 19:14 #47873Hans Jørgen WagnerParticipantHej Bertel.
Det er bestemt ikke en BIBEL, Det troede jeg selv det var til at starte med. Men det er den ene af de to, eneste skrivelser om Tekno. Den anden er “Tekno Billedealbum” og derfor forholder hele verden sig til den bog. Packard modellerne beskrives således med forkert nr. fra hele verden på ebay fx. — Og så var det en Amerikaner der gjore opmærksom på det inde på fjæsbogen — hmmmmm
Vedr. Packard modellen så er den afbilledet med æsker, som fotografen åbenbart ikke har set nærmere på ? ELLER nååå nej. De æsker der er ved Ambulance bilerne i 2007 kataloget, kan ses i 1987 kataloget fra enden og tilhøre Postbilerne med nr 425.
Problemet er, synes jeg, at fejlen er generel i samtlige bøger og kataloger fra samme forfatter. Eller man kan sige der er konsekvens i fejlen.En fejl i bogen, jeg ikke har hørt nævnt er fx. nr 724 DKW Junior —- Der skulle nok have stået 727 😉 Men det er nu nok en sættenisse der har sneget sig ind der, for det er korrekt i de andre bøger.
Men det halter lidt nogen steder når man begynder at grave i det, og det helt uden at man behøver at nørde særligt meget. Men det er fine billedealbums, så man ved hvad man skal kikke efter. Det er formentligt der til man er kommet i sin søgen om vidden. Det er så vores udgangspunkt til at søge mere info. Man kan sige – Uden bogen, intet udgangspunkt –
- Dette svar blev ændret 6 years, 7 months siden af Hans Jørgen Wagner.
- Dette svar blev ændret 6 years, 7 months siden af Hans Jørgen Wagner.
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.