Teknobiler og andet gammelt legetøj › Fora › Teknobiler › Tak for medlemskab og glæder mig over at være begyndt på at samle Tekno › Svar til: Tak for medlemskab og glæder mig over at være begyndt på at samle Tekno
Hej Kim
jeg har det på samme måde med at samle forskellige bil-mærker og er nok mest til det lidt ældre, når det kommer til Tekno.
Jeg har været samler hele livet og har haft mange hobbyer og denne med legetøjsbilerne er meget spændende og der er masser af læsestof og nørderi.
For tiden er jeg ved at grave ned i lidt historisk omkring fabrikker der lavede støbte legetøjsbiler og Fredericia havde åbenbart en fabrik tilbage i 1919 der lavede biler hvor der stod B.P. legetøj i bunden. Der skulle være en Fredericiabog fra 2002 hvor der er et 16 siders indlæg omkring fabrikken så den er jeg på jagt efter.
Men ellers er der i mit liv mange forskellige hobbyer indover, som at spille musik guitar og keyboard, lave knive og arbejde med læder, samle på Tintin og akvarier osv. osv. det er altid godt at finde en hobby der kan blive et fristed fra dagligdagen.
jeg er lærer på en erhvervs-skole hvor jeg underviser i at blive maskinarbejder som det hed i gamle dage og jeg er stadig glad for at kunne bruge gamle drejebænke og fræsere. Mit speciale er CAD CAM og har tegnet i 3D cad software i mere end 30 år.