Svar til: VW service bil

Teknobiler og andet gammelt legetøj Fora Teknobiler VW service bil Svar til: VW service bil

Flemming jeg må sige at jeg ikke husker nogen af dem særligt som servicebiler. Man har måske bestilt dæk hjem når de skulle bruges ?… Kul og koks blev solgt af en i blå biler, og han kørte også rundt med Esso petroleum i blå plastik dunke… Vi havde et stort kul og koks kompani på havnen, måske derfor…
MEN BP havde præcis midt i Holbæk en benzintank. OG under jorden et værksted. Det var et komplet værksted, der efter BP blev solgt til en selvstændig mekaniker der først flyttede ud i 1990´rne til større fasiliteter. På Omfartsvejen, altså den gamle hoved vej. Der lå i hver retning BP stationer, googler man er det ikke langt fra Mercedes værkstedet (gammelt mejeri min far ombyggede omkring 1965) Einar Hessel. Den ud af byen havde relativt store værksteder — der var to porte — Den er der endnu men som noget andet, dog stadig benzin på begge sider af vejen F24… Inden for byen var der to relativt fornuftige Esso med værksteder. En tilsvarende Gulf og en stor Mobil på kalundbrogvej – Nu cirkle K – Og så skal jeg kunne huske det så 1965+….