Vedr. Corgi bilerne, der nævner du at Triumph TR2, og Austin Healey ikke nævnes i listen over de modeller Tekno var grossist for, bla. fordi Tekno selv havde nævnte modeller i programmet… Jeg vil formode at Tekno selv havde Morris Oxford i programmet også. Da man i listen ser Morris Cowley nævnt, må det skyldes Tekno´s uviddenhed om at nævnte model er magen til Oxford, men som virkelig bil, blot er en billigere version, og/eller, der er bestilt biler hjem efter en tekst liste, uden man har set modellerne.
De nævnte Corgi biler er alle lanceret i 1956 hos Corgi
Tekno var kun agent for Corgi i en ganske kort periode, så har Corgi nok luret at det ikke var verdens bedste ide at lade Tekno sælge deres produkter. Teknos Morris Oxford kommer fra Langes legetøj, men den havde slet ikke samme gennemslagskraft som sportsvognene. De funktionære jeg har talt med fra Tekno husker og fremhæver alle teknos sportsvogne, hvorimod Morris Oxford er der ingen der kan huske. Derfor er det min opfattelse at Tekno ville værne og deres engelske sportsvogne. mvh Peter
Jeg ved nu ikke om Corgi havde været så dårlig for Tekno, i 1956. Men det er klart at Corgi temmeligt hurtigt kom med noget mere avancerede modeller, og konstant med nye modeller. Man kunne fra Tekno´s side måske have undladet at fremstille samme modeller som Corgi. De Tekno modeller der kunne noget, var vel nok en klasse over Corgi, så der ville ikke have været særlig konkurrence der. Solido har nok været bedre at handle med måske, og Corgi langt mere agresive i salget.
Der blev solgt en del Oxford/Cowley i DK, men den var nok almindeligvis en uinteressant bil. Der var nok mere interesse omkring Ford´s Consul og Zephyr modeller.
Den holdning du lader forstå. Man hellere ville promovere sine helt egne modeller, fremfor en veludført model fra Lange, der iflg. en aftale kun kunne sælges med Tekno navnet i bunden, synes jeg at fornemme på mange plan i Tekno historien. Jeg kan ikke helt følge konceptet. MEN – det er min tanke.
Hans Jørgen Wagner
09. dec, 2018
Vedr. Corgi bilerne, der nævner du at Triumph TR2, og Austin Healey ikke nævnes i listen over de modeller Tekno var grossist for, bla. fordi Tekno selv havde nævnte modeller i programmet… Jeg vil formode at Tekno selv havde Morris Oxford i programmet også. Da man i listen ser Morris Cowley nævnt, må det skyldes Tekno´s uviddenhed om at nævnte model er magen til Oxford, men som virkelig bil, blot er en billigere version, og/eller, der er bestilt biler hjem efter en tekst liste, uden man har set modellerne.
De nævnte Corgi biler er alle lanceret i 1956 hos Corgi
peter frandsen
09. dec, 2018
Tekno var kun agent for Corgi i en ganske kort periode, så har Corgi nok luret at det ikke var verdens bedste ide at lade Tekno sælge deres produkter. Teknos Morris Oxford kommer fra Langes legetøj, men den havde slet ikke samme gennemslagskraft som sportsvognene. De funktionære jeg har talt med fra Tekno husker og fremhæver alle teknos sportsvogne, hvorimod Morris Oxford er der ingen der kan huske. Derfor er det min opfattelse at Tekno ville værne og deres engelske sportsvogne. mvh Peter
Hans Jørgen Wagner
09. dec, 2018
Jeg ved nu ikke om Corgi havde været så dårlig for Tekno, i 1956. Men det er klart at Corgi temmeligt hurtigt kom med noget mere avancerede modeller, og konstant med nye modeller. Man kunne fra Tekno´s side måske have undladet at fremstille samme modeller som Corgi. De Tekno modeller der kunne noget, var vel nok en klasse over Corgi, så der ville ikke have været særlig konkurrence der. Solido har nok været bedre at handle med måske, og Corgi langt mere agresive i salget.
Der blev solgt en del Oxford/Cowley i DK, men den var nok almindeligvis en uinteressant bil. Der var nok mere interesse omkring Ford´s Consul og Zephyr modeller.
Den holdning du lader forstå. Man hellere ville promovere sine helt egne modeller, fremfor en veludført model fra Lange, der iflg. en aftale kun kunne sælges med Tekno navnet i bunden, synes jeg at fornemme på mange plan i Tekno historien. Jeg kan ikke helt følge konceptet. MEN – det er min tanke.