Vw Firestone dæk bil

Teknobiler og andet gammelt legetøj Fora Teknobiler Vw Firestone dæk bil

Dette emne indeholder 4 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  Hans Jørgen Wagner 2 uger, 1 dag siden.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #65688

    Flemming Rasch
    Participant

    Her to af mine dæk biler den ene er renoveret men den andet er original med en sjov hjul montering plast hjul bag og metal foran den har aldrig været åbnet 👍🏁

    #65712

    Hans Jørgen Wagner
    Participant

    Er lige blevet færdig med min i dag.
    Det på det grønne foto er der nok 3-4 år mellem fundet af delene, så nu skulle det være den gamle Firestone skulle rettes op.Jeg havde på ingen måde tænkt at det skulle ende med en hel renovering, men bare et løft så den blev præsentabel igen, og hel.

    Det første blev en ny hjemmelavet box, og når nu jeg var i gang med det så kunne de andre lign. i samlingen jo lige få en box også. Modellerne har forskellige tekster og evt. logos på endeflapperne. Men det ene tog det andet og jeg endte op med æsker til omkring 20 forskellige VW pick-up, brød og busser.

    Så manglede min Firestone en hjulkapsel. 6mm stryge palietter passer. Og i plastikhjulene kan palietterne bare trykkes i så sidder de i spend. De kan også bare limes på hjulet, eller oven på en gammel bulet og rusten kapsel. I en snævervending kan de sættes oven på, alternativt erstatte forlygte nitten på VW og den gamle Volvo bus.

    Så kommer vi til nye decaler — De er anderledes end de originale bare så i ved det.
    Små varianter af bogstaver er normalt. Som eksemplet viser så er den reproducerede nummerplade med tykkere og bredere tal.
    Ved dette eksempels fordøres tekst er der også bredere bogstaver og teksten slutter med kun 2 punktommer hvor der originalt er tre punktummer.
    Firestone logo på fronten er originalt mere rundt/tykt i siderne end det nye repro mærke.
    Firestone navnetrækket er iøvrigt generelt med mere rundede bogstaver i forhold til den originale meget kantede tekst.
    Det er generelt samme forhold for alle efterproducerede mærker. Man kan få mærker der holder sig tættere på originale mærker. Men af en eller anden grund er det med disse mærker som med det meste at Dansk legetøjshistorie, noget man skal hente i udlandet. Jeg kan kun opfordre til at man skal passe på, når man køber nye overføringsmærker til sine gamle Tekno biler. Vær meget opmærksom på de originale mærkers udseende og de nye mærker udseende. OG så skal man passe på reklamebilleder af mærker der sidder på biler. Bilerne er måske de originale, med originale mærker, og de mærker man modtager er ny producerede repro mærker der er , eller kan være, noget anderledes. Spørg ind til det inden du køber, hvis det har betydning for dig. Det har ikke betydning her, og da bilen ikke skulle se ny ud så har jeg kun brugt de mærker jeg synes burde skiftes.

    En flok brugte dæk på ladet, styret af et par stykker svejsetråd, og den er klar til parkering i en ny reprobox.

    Næste projekt er på vej. En kran vogn eller måske bare et kran tilbehør. Men for ikke at tage udgangspunkt i en ikke eksisterende Tekno model, har jeg valgt at tage udgangspunkt i faktiske eksisterende VW versioner. MEN den er på vej langsomt men sikkert. Mangler måske en bil der er dårligere end den jeg har — Ved det ikke helt endnu.

    #65725

    Hans Jørgen Wagner
    Participant

    UPS der manglede lige et par billeder af bilen også —

    #65984

    Bertel Pedersen
    Participant

    Hej Ms. og HJW
    Fine biler I her viser. Sjovt at indsatsen (kassen/tanken-dæk/slangeruller) vender hver sin vej, på dækbil og brandbil.
    På min Corgi kran/dæk service med Tekno indsats, vender dækkene fremad.
    Mvh. Bertel.

    Attachments:
    #65991

    Hans Jørgen Wagner
    Participant

    Ja Bertel — Men skal den også det ? alså vende omvendet på slange og dæk bilen ?
    Jeg ved det ikke, men mange har Fireston navnet stående på Dæk enden men nogen har det på kasse enden. En del har slet ingen navne på sikkert fordi de er til slangebilen, eller til Tekno dæktransporteren.

    Når kassen sættes i ladet som når den er slangebil, så dumper insatsen selv ned i ladet.Vendes den om så dækkene vender bag ud så skal insatsen trykkes relativt hårdt ned for at komme i bund. Det skyldes ladets rundede indv. hjørner i bagkanten. Insatsen er også rundet ved kassen men ikke i den anden ende hvor dækkene sidder. Måske er alle hjørner rundet på dem man kender som værende til dæk ?

    Jeg valgte derfor at vende dækkene mod førehuset. For det første dumper insatsen seln ned i ladet. For det andet så falder dækkene ikke ud, og for det tredie så er det sådan bilen er i brochuren.

    Fine sæt du har der Bertel.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.