Tekno Volvo PV544

Dette emne indeholder 13 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  Bahama 1 måned, 2 uger siden.

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter

Hej alle.
    Her er en af mine kommende projekter, den trænger meget til ny maling og lygter. Men ellers er den intakt.
    Den har været rød fra ny, og det vil den blive igen når jeg får givet den någet maling.

MVH Kim B S.

Som det kan ses på billederne for oven har jeg også en hvid PV544.
    Det er udgaven med plastikhjul og rødt interiør.
    Mit projekt er med metalhjul og hvidt interiør, og som det ses med grønne ruder. Så det må være en af de tidlige udgaver med interiør og affjedring.

Hej alle.
    Her i denne tråd kan man i fremtiden følge renoveringen af 3 af mine Volvo PV 544.
    Det er planen at jeg foruden den hvide, vil have en rød, en sort og en mørkeblå, i øvrigt ene farver som den rigtige PV 544 findes i originalt.

MVH Kim B S.

Hej alle.
    Så er der gang i første PV 544 projekt.
    Jeg er startet på den grimmeste, den som en gang er blevet malet over med sort.
    Jeg har rengjordt alle dele, og karossen er lige nu ved at blive malet rød, og hjolene er poleret og malet.
    Det lykkedes at polere hjulkapslerne med rens-let. De er faktisk blevet pæn blanke, selv om de var temmelig grimme af rust og skidt. Og så lykkedes det at male det hvide på fælgen med en lille pensel bag efter. Alt sammen uden at afmontere hjulene.
    Det betyder at denne bil bliver lavet af alle de oprindelige originale dele.

MVH Kim B S.

Flemming Rasch
    Participant

Hej Kim
    Det ser godt ud glæder mig til at møde den til Volvo træf 👍😎🏁
    Mange Tekno hilsener
    Flemming

Hej Flemming.
    Mange tak. Ja, det kunne være sjovt, vi må da kunne samle en kæmpe flok Volvoer, hvis vi sætter alle vores model-Volvoer sammen, også selv om vi nøjes med dem vi har fra Tekno.

Hej alle.
    Og nu er min røde PV 544 færdig. Og jeg synes selv at det er gået rimelig fint. Den er i hvert fald blevet pænere end jeg selv havde forventet.
    Så nu mangler jeg bare at lave en sort og en blå.

MVH Kim B S.

Hej igen.
    Jeg fik lige øje på da jeg så billederne at der var lidt små stykker sort maling på kølergiteret og foreste kofanger.
    Det er hermed fjernet.

MVH Kim B S.

Flemming Rasch
    Participant

Hej Kim
    Den er blevet rigtig fin 👍🏁
    Ja det kunne være sjovt st mødes en dag med alle vores små biler til en form for “træf” for genfødte Tekno biler 👍🏁😎😁 og hilse på dem man sidder og skriver med og dele historier.
    Mange Tekno hilsener
    Flemming

Hej alle.
    Så har jeg gang i endnu et projekt Volvo PV 544, denne gang en sort.
    Lakeringen er lige startet.

MVH Kim B S.

Hej alle.
    Så er PVen malet sort og løst samlet.
    Jeg mangler bare at montere forløkter og male bagløkter og forblink.

Der efter mangler jeg kun at renovere den som skal være mørkeblå.

MVH Kim B S.

Flemming Rasch
    Participant

Hej Mr “PV” det bliver en fin samling Volvo biler du få 👍😎🏁
    Mange Tekno hilsener
    Ms Super
    Flemming

Hej Flemming.
    Mange tak.

Hej alle.
    Nu er den sorte også færdig. Så må vi se hvornår jeg får tid i overskud til den kommende mørkeblå.

MVH Kim B S.

Bahama
    Participant

Hej Kim
    Jeg har oprettet en fb gruppe som omhandler renovering af modelbiler, så meld dig ind hvis du har lyst. Vh Niels
    https://www.facebook.com/groups/2094322284008792/

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.