Tekno Volvo P 1800 Projekt.

Teknobiler og andet gammelt legetøj Fora Teknobiler Tekno Volvo P 1800 Projekt.

Viser 17 indlæg - 1 til 17 (af 17 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #46611

    Hej alle.
    Jeg har for nylig startet ovenstående.
    Til en afveksling er det ikke en bil til mig selv, men til Knud, en jeg tit snakker med når jeg er til træf. Han har to rigtige Volvoer, den ene er en gammel 4 dørs Amazon, den anden er en P 1800 som jeg skal forsøge at lave en kopi af i Tekno.

    Hans biler kan ses på sidste billede som er taget ved et træf i Aalestrup. Den 2 dørs Amazon er i øvrigt hans søns.

    MVH Kim B S.

    #46615

    Hej Kim
    Et super projekt jeg har også lavet nogle kopier igennem tiden af min forældrer’s biler bl.a Volvo 144S,VW 1300,og min Golf 2 (1:24)og har også en gul Polo magen til min egen jeg mangler bare de de sorte tern langs siden men det kommer nok en dag når jeg finder dem
    Bliver spændende at følge dit projekt så skal den have brede hjul crom lister fedt det er sjovt at side og lave sådan noget 👍😎🏁

    #46656

    Hej Flemming.
    Den kommer til at stå på de oprindelige tekno-hjul. Jeg skulle bare finde farverne, så tæt på så mulig.

    Hej alle.
    jeg er nået lidt længere.

    MVH Kim B S.

    #46660

    Hej Kim B.S
    Ok så skal den bare have lygter på og til veteran syn 😁🏁
    Du har også gang i en rød 144 👍😎🏁

    #46661

    Hej Flemming.
    Ja, og jeg vil også lige male hjulene.

    Volvo 144eren skal have en anden lakering. Det er nemlig den som skal bygges tilbage til Politibil som den har været oprindelig.

    MVH Kim B S.

    #46663

    Hej alle.
    Så blev jeg færdig med denne Volvo. Den har fået lygter og sølvgrå maling på fælge som den rigtige.
    Den bliver ikke som en ny, men med tidens patina, da den desværre har
    været brugt udendørs. Derfor måtte jeg slibe med sandpapir for at fjerne en lille smule zinkpest oven på bagenden i venstre side. Det gav lidt små ujævnheder, men hellere det end at bilen tærer væk med tiden. Jeg har selv en bil som har fået samme tur for 2 år siden, og jeg har foreløbig ikke set nogen forandring på den, siden den blev renoveret.
    Indvendig var bilen fyldt op med diverse skidt, jord og lignende.
    pianotrådene som udgør fjedrene sad begge for langt fremme, så alle hjul sad for langt oppe i skærmkasserne. Alle fejl er nu rettet så godt jeg kan med de eksisterende dele.

    MVH Kim B S.

    #46668

    Hjulene er vigtige lige som på den der holder ude i carporten. Jeg ved at Peter har nogen fine hjulkapsler, men jeg må tilstå at jeg har opgivet at bruge dem. I stof og hobby forretninger olign. kan man købe forskellige pailletter. det ved fruen, datteren og sønnens kæreste alt om. Nogen er forkromet tyndt plastik, og de findes i forskellige størelser. Tag bilen eller et hjul med i lommen så der ikke købes forkert ind.
    Disse pailletter er beregnet til at stryge på stof, fordi der er lim på bagsiden der smelter når det varmes op. Det har intet at sige. Pailletterne er svagt buet, og ka limes med super lim i gele form, direkte på et hjul der mangler en kapsel. Eller de kan limes oven på en rusten kapsel. Man kan ikke se det, og hjulene bliver flottere end nye.
    Min pick-up har sådanne kapsler, og den er en omkring 10 år gammel renovering.Jeg har lavet det nummer flere gange med succes.
    Lygterne er nogen nitter til læder forresten.
    Forkromede kofangere mv. kan man bruge sølv farve til. Findes ofte op til jul på spray. Den er meget fint kornet og velegnet. Bedre endnu er den spray der findes i biltilbehørs forretninger. Biltema er billigst. Den har et forkronet låg. Man sprøjter bare noget maling ud i et låg og så maler det på med en pensel evt.

    #46699

    Hej Hans Jørgen
    Fin ide med de pailletter det ser fint ud på den gamle VW bil

    #46715

    Hej Hans Jørgen.
    Som Flemming også skriver, Fin ide med de pailletter, det er en god billig løsning til Volvo P 1800eren.
    Og jeg må sige at den VW er ret flot, den måtte gerne stå på en af mine hylder.

    MVH Kim B S.

    #89809

    Hej alle.
    Nu har jeg startet et nyt Volvo P 1800 projekt.
    Foreløbig er karossen ved autolakering.

    MVH Kim B S.

    #89813

    Så er bilen samlet, og jeg mangler kun at male bagløgter og forblinklys.
    Og den røde jeg havde i forvejen har fået en makker.

    MVH Kim B S.

    #89820

    Hej Flemming Ms Super.
    Til din Polo, kunne det være en muglihed med de skakternede decaler fra 831 Morris 1100
    Varenummer (SKU): TD831 Marina
    Mvh Bertel.

    #89824

    Hej Bertel
    De er som sådan fine men de skal være sort/transparent og ikke sort/hvid 👍🥴

    #89825

    Så fik jeg malet bagløgter og forblink.

    MVH Kim B S.

    #89874

    Hej Kim
    Den gule farve ligner den min gamle Magnus er malet hvad hedder den ??

    #89984

    Hej Flemming.
    Her kan du se hvad det er for en gul farve.

    MVH Kim B S.

    Attachments:
    #90006

    Tak Kim
    Og i mit favorit mærke i spray maling 👍🏁

Viser 17 indlæg - 1 til 17 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.