Prisliste fra 1954

Dette emne indeholder 15 svar, har 7 stemmer og blev senest opdateret af  Stroget 2 måneder, 1 uge siden.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter

Kjehr
    Participant

Hej – I forbindelse med køb af lidt tekno ting, fik jeg blandt andet en pris og bestillingsliste med i købet fra august 1954 (snart 65 år siden, men stadig i fin stand!!)

Det er lidt sjovt at se, at der er 7 tætskrevende sider, men blot 4 biler af de støbte, som de fleste kender tekno for.

Jeg har ikke brugt ret meget tid sammen med prislisten, men undre mig umiddelbart over at der er biler, som jeg ikke finder i det kære tekno samlerkatalog (410-411-412-413……. osv.).

God aften

Flemming Rasch
    Participant

Hej Kjehr
    De 4 nederste er i Tekno samler katolog oplag 2 :
    no 801 Jaguar på side 77
    no 802 Alfa Romeo på side 79
    no 803 Porsche 356 på side 80
    no 804 M.G på side 82
    Mange Tekno hilsener
    Flemming

Kjehr
    Participant

Hej Flemming og tak for svar.

De nævnte biler kender jeg naturligvis godt, men det handler om serien der starter med 410… osv. når vi kommer længere op i rækken af 4xx biler finder jeg dem også.

Har kikket lidt mere, og troede faktisk at nummer på tekno biler var ældste først, men kan godt se at de kommer længere omme i “bogen”

Se herunder

Mvh / Kim

Attachments:

Flemming Rasch
    Participant

Hej Kim
    Er det muligt at få en kopi af den pris liste du der har fået fat i ?? evt på en mail .
    Mange Tekno hilsener
    Flemming

Kjehr
    Participant

Naturligvis – Skal blot have din mail.

Bliver først imorgen.

Mvh / Kim

Hans Jørgen Wagner
    Participant

Jeg sidder og glor, på ovenstående tekst og fotos, og forstår ikke helt spørgsmålene.
    Jeg mener da at nævnte varenr. i 400, og 800 serien er nævnt i Tekno bøgerne ?
    For nogen år siden skrev jeg en liste over kendte varenr. og i den liste er de også noteret.
    Der springes lidt i talrækken, men ofte med flere års mellemrum, hvilet kunne indikere at man havde andre ting i tankerne. At man har sprunget 500, 600, og 700 serierne over skyldes at disse talserier blev brugt til noget andet, og bilerne fra Tekno måtte så starte igen ved 800 serien.
    900 serien er biler fra Langes Legetøj — men fra efter at den virksomhed blev købt af Kirk.

linket bør vise vej til min liste.

https://sites.google.com/site/wagnersteknoshowroom/

Kjehr
    Participant

Hej Hans Jørgen – Jeg kan godt forstå du er forvirret. Jeg bruger aldrig tekno´s nummerserie, og troede fejlagtigt at samlerkataloget startede med laveste nummer og fortløbende op, men det gør den jo ikke, så min fejl 🙂

peter frandsen
    Keymaster

Hej Kim

Jeg vil også meget gerne have en kopi af listen, hvis det kan lade sig gøre.

Mail: peter4825@hotmail.com

mvh

Peter

Kjehr
    Participant

Hej Peter – Naturligvis får du en kopi.

Mvh / Kim

Flemming Rasch
    Participant

Hej Kim
    Min mail : rasch@lite.dk
    Mange Tekno hilsener
    Flemming

Ole Monrad
    Participant

Hej Kim,

Jeg vil også gerne være med i koret og have en kopi tilsendt.
    omonrad snabel-a gmail.com

Venlige hilsner
    Ole

Ole F
    Participant

Hej Kim.

Håber ikke du er blevet træt af alle os, som gerne vil have et eksemplar. Ellers vil jeg blive en glad modtager på kaerlodden@mail.dk.

Mvh Ole

Kjehr
    Participant

Kopi sendt til 2 x Ole

Ole F
    Participant

Jeg takker mange gange. Det er en sjov ting at få fat i.
    Mvh.
    Ole

Kjehr
    Participant

Prislisten og lidt andet, har fået ny ejer, og det er den person der har gjort sig absolut bedst fortjent 🙂
    Mvh / Kim

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.