Hej vw folk

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #44358

    Så har jeg lig mod taget fra Hong kong denne Vw Gol og der mangler ikke et f den hedder Gol. 😁 den bliver lavet i China og Brasilien
    Jeg er begyndt at samle vw Brasil og China

    #44371

    Hej Flemming.
    Den har jeg ikke set før. Men det ser ud til at det er en bil som er ca på størrelse med en VW Polo.

    MVH Kim B S.

    #44376

    Ja er det ikke en blanding af Polo og Golf og lidt Scirocco… Tror de er mest Polo— Voyage er vidst en Polo classic. modellen må have overtaget pladsen for Brasilia omkring 1980 — Kan se man kunne få den med 1,3 og 1,6 liters motor allerede i 1984

    #44393

    Tror forresten at GOL modellen var en blanding af den gamle passat, audi 80 og scirocco til satart… Alså lige lidt større end polo, som Golf men nindre end passat…

    #44394

    Hej Hans Jørgen
    Jeg troer mere at den er bygget op på Derby MK 1 der var også nogle af dem med “firkantede”forlygter 😎🏁👍
    Når jeg få tid vil jeg tage billeder af mine brasil vw biler de er alle i 1:43 👍😎🏁

    #44395

    Hej Flemming.
    Derby MK1 var jo englig også bare en sedan udgave af Polo MK1.
    Og den blev jo faktisk afløst af Polo Classic senere da Polo MK3 kom.
    Rent faktisk har jeg selv taget kørekort i en orange VW Derby MK1 1100 fra 1979 så den husker jeg ganske godt. Det var en kørelære fra Strur som havde sådan en. Og det var nemlig udgaven med de firkantede forlygter.

    https://www.google.dk/search?q=VW+Derby+MK!&rlz=1C1GGRV_enDK751DK751&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiBw8LKrYbXAhUFWhoKHSSZCrIQsAQIKA&biw=1920&bih=949

    MVH Kim B S.

    #44402

    Jeg er ikke sikker på at GOL er bygget op om POLO 1.. Tror den er lidt større, men mindre end passat/audi 80.. Den var jo med 1,3 og 1,6 liters motore, hvor Polo 1 var 1,0 og 1,3 L… Tror den afløste Brasilia, der i sin tid afløste de brasilienske type 3 modeller..

    Derby er en Polo med bagagerum.. Classic er et nyt navn til samme model.
    Lige som Golf med bagagerum blev Jetta eller bora…

    Tegnede en vinder tegning af Derby mk.1 til en konkurrence i en tysk avis. Fordi jeg sad i DK kunne jeg ikke modtage de 1000 DM måtte måtte lade mog nøje med en 1:43 Schuco model af en Golf GTI mkI rally.. Derby var ikke kommet til danmark endnu…

    Jeg lærte at styre bil en i Escort mk II 1,1 1978 — .. Sikke en blik æske. Præcis små at køre en Cortina 1 eller 2 eller en Anglia…

    #44485

    Hej igen
    Her min sidste nye Brasil VW 👍😎🏁
    VW Gol (G1) den er forsynet med en luftkølet VW Type 1 motor fra 1200-1600 cm op til 1987 hvor den bliver vandkølet
    Den er bygget sammen af dele fra VW Golf 1 og VW Polo 2 (type86)
    Mvh Ms Super
    Flemming

    #44488

    Lidt mere VW Brasilien
    Den lyseblå er en VW Variant 1969 baseret på en VW 1600 1969 som den bordeaux disse er baseret på Simca 1000 karosserier ( licens bygget)
    Den mørke blå er en VW TL 1972 med en front næsten magen til den som var på Europe’s VW 412 ( type 4)
    Den bordeaux har en luftkølet (VW type 1)motor og de 2 andre har en VW “pandekage motor” magen til dem her i Europa i (VW type 3)
    Mvh Ms Super
    Flemming

    #44497

    VW Brasilia havde lyftkølet VW motor bag i.

    VW GOL 1 er med otto motor — 1981-96 — prototypen EA276 fra 1969 var forbilledet og den, alså prototypen, havde 1200 luft motor foran… Men GOL der blev produktions modellen i Brasilien fra 1981 var vandkølet….

    Type 3 modellerne fra brasilien har da intet med Simca at gøre — De er derimod baceret på den tyske prototype af VW typ III fra 1960 – EA97 – men kom først i 1967/68 i Brasilien. Den Tyske og den Brasilianske version er lige store, i familie bil klassen, Størrelsen er som en Volvo Amazon, jeg har været den lykkelige ejer af både VW 16oo TL, og Amazon. Simca 1000 er en mini bil, som Hilman IMp, eller BMW 700.
    Jeg har stået ved siden af dem nogen gange nede i Wolfsburg. Hvor fra har du at Simca, og VW skulle have et samarbejde ?

    Simca og Ford var forlovede, senere simca og chrysler, sunbeam hilman/rootes motors, for at ende som Peugeot. Det er derimod rigtigt ag VW Argentina købte Chrysler Argentina i 1980, hvoefter sunbeam/Chrysler modellerne der ovre fil VW logo på fronten, i et år eller to.

    #44501

    Hej HJW
    Jeg må desværre sige at der tager du fejl Gol G1 kører med luftkølet motor men kommer senere med otto motor den blå VW TL har intet med Europa type 3 at gøre hvis du sammenligner billeder af Simca 1000 og VW 1600 1969 den bordeaux er de stort set identiske i karosseri og coupé udgaven ikke (VW TL)er også magen til Simca coupé du kan se det på wiki Pie de to dejlige billeder du har sat ind er baseret på VW Europa type 3 og de er langt fra Vw Brasil bilerne jeg har også været nede både i Autostart og det gamle VW museum på Porschestrasse det gamle er det bedste efter min mening 👍😎🏁
    Mvh
    Flemming

    #44507

    Jeg har lavet et hurtigt tjek på nettet vedr. GOL, og konstaterede at vognen kom i 1981 med vand motor. JEG MÅ BØJE MIG I STØVET, og erkende at den kom i 1980 med 1300 luft maskine, og at luft motoren kunne vælges efter ønske frem til 1985

    https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Gol

    Hvad angår type 3 bilerne fra VW Brasilien, må jeg imidlertid fremføre facts. Som det ses er der kopieret to sider fra bogen : Automuseum Wolfsburg”
    Den teknik der blev brugt i prototypen var en 30 HK. Luftkølet 4 cyl. VW motor som den kendes fra VW boblen. Prototypen er det næst sidste studie til VW 1500 typ 3, og altså dermed også i samme størrelse som den Tyske Typ 3.
    Citat af afsnittet over den røde pil på foto: Die Werkzeuge wurden Mitte der 60ér jahre der Volkswagen do Brasil übergeben, wo dieses Farzeug mit einigen optischen und technischen Veränderungen als ”Volkswagen Brasilien” mit Erfolk gebaut wurde.
    ( Oversat til Dansk : Værktøjerne blev overdraget til Volkswagen do Brasil i midten af 60’erne, hvor dette køretøj blev bygget med nogle visuelle og tekniske ændringer som “Volkswagen Brazil” med succes)
    Jeg kan så tilføje at modellen blev facelifted i 1971 bla. med mere kantet front. Karmann do Brasil, har i øvrigt også frambragt en coupe version med denne bil som basis.

    http://www.typ3.de/index.php?page=vw-brasil – prettyPhoto
    http://www.bild.de/auto/auto-news/volkswagen-modelle/vw-gol-modelle-ausland-26820098.bild.html

    Ved linket her under er tekniske data bla. lgd. 4250 mm brd. 1580 mm højde 1430 mm aksel afstand 2400 mm. og vægten var 862 kg for variant modellen 1025 kg. Motor 1,6 med 50 Hk. Chassis fra Karman-Ghia, Teknik fra VW 1200 og motor fra VW 1600 typ III

    https://de.wikipedia.org/wiki/VW_Typ_3

    Til sammenligning Simca 1000 :
    Lgd. 3785mm brd. 1473mm høj. 1335 mm. Akselafstand 2220 mm. vægt 730 kg.
    Produktionssted Frankrig, Spanien, Colombia, Marocco i perioden 1961-78

    VW modellen er altså ca. 50 cm. længere, og over 25 cm. bredere. Og der er 20 cm. længere mellem akslerne. Jeg synes du må komme med nogen plausible facts og henvisninger, for at underbygge din påstand om at VW typ III Brasilia, skulle have det fjerneste med en Simca 1000 at gøre. Det er ikke nok at kikke billeder.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.