Ford D 800 Tuborgbil

Teknobiler og andet gammelt legetøj Fora Teknobiler Ford D 800 Tuborgbil

Dette emne indeholder 17 svar, har 5 stemmer og blev senest opdateret af  peter frandsen 6 år, 8 måneder siden.

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Forfatter

Flemming Rasch
    Participant

Hej Teknobil
    Jeg har selv en fra knægt fik i julegave 1971 det er en Kirk danmark
    Hvor der står Tuborg øverst og Grøn på grøn baggrund og Tuborg på orange bag grund og decaler på siden af ladet og ingen decaler på førehuset kun Tuborg hatten.Den er lidt specielt da den er født med reservehjul der hvor andre har hylder under ladet.
    Jeg har også en med den decal med glasset der bliver skænket op i uden decaler på lad kanten men med Tuborg hatten og decaler på dørene kun t’et med en krone over t’et ikke med Tuborg logo som nogle har det er også en Kirk Danmark.
    Så findes der også en helt uden decaler og uden Tuborg hatten også en Kirk Danmark,Den er i katalog fra 1971/72 den har Tekno/Kirk no 918 Ford og Tuborg bilen hedder 918T Ford Tuborg.
    Jeg har også set en med samme decaler som den jeg skriver om øverst men den har også decaler på dørene hvor der står Tuborg over t’et på dørene,Den troer jeg kommer fra Holland men hvis nogen ved det så vil jeg da gerne vide det.
    Mange Tekno/Kirk hilsener
    ms super

tekno-vilmer
    Participant

Blot lidt historisk og måske lidt praktisk hjælp.. Produktionen af en del at Kirk´s modeller ,fortsatte helt frem til 1992 hvor TERMAX fortsatte produktionen af bla. Ford D 800 for Tekno Holland. Så sent som i december 2011 kom en del effekter fra denne restproduktion pludselig frem i lyset. Blandt  effekterne var en stor del (kassevis) af plastik ølkasser i farverne rød. gul, grøn og brune.. Hvem køberen at alle disse effekter var, ved jeg ikke, men man kan nu købe ølkasser i de fire farver ved OD Toys ! Med venlig hilsen Ole ( tekno-vilmer)

peter frandsen
    Keymaster

Hej Flemming

Tuborgbilen kom på markedet juni 1970 men ikke som Teknobil, men derimod som KIRK, markedsført under navnet Model Products. Der kom en samlet pakke, med Porsche, Toyota, en ny serie med Oldsmobile sølv/sort mv. Aftalen mellem Tekno og Lange A/S udløb 1. juni 1970 og KIRK valgte herefter at markedsføre sig selv. Det holdt et år, så gik KIRK konkurs og Tekno/Algreema overtog hele butikken. Så blev Tuborg til en Teknobil. Kirk har selvfølgelig holdt ølbilen tilbage til de selv kunne sende den på markedet.

Det er rigtigt, at KIRK modellerne er lavet med og uden decaler og Tuborghat.

mvh

Peter

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.