Ford 800 Rep.af førerhus

Teknobiler og andet gammelt legetøj Fora Teknobiler Ford 800 Rep.af førerhus

Viser 24 indlæg - 1 til 24 (af 24 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #20412
    Anonym
    Inaktiv

    Jeg har de her få modeller, og der er et problem med Tuborg bilen.
    Peter mener jeg skal spørge Flemming,
    så her altså, førerhuset manglede en forbindelsesstang når det “tippes”
    derfor er det løst. Modellen er mrk Kirk Danmark, de øvrige er Tekno Holland, hvorimod longtraileren ikke er mærket med noget som helst.

    Jeg har via Peter de to stænger,men har en ide, det er nødvendigt
    at skille modellen ad. Mener der er noget med, det kan ske uden værktøj,men for ikke at ødelægge noget, nogen ide om hvordan

    Bundkarret er ikke helt ens mellem Kirk og Holland, troede en overgang også motoren var anderledes, men Tuborgvognen mangler blot luftfiltret.
    Stangen sidder til højre derfor,samlet med en ny stang, som sidder
    i bunden af kabinen, det er den fra motoren som driller.
    Er der håb?
    mvh
    Ib

    #20426
    Ole Andreasen
    Deltager

    Hej Ib. Jeg ved ikke helt om jeg har forstået problemet, men har du vendt den nederste stang (del) så den lille tap i hulenden vender ind mod midten? Er det et problem, at adskille bilen? Hvis du skal vende nederste stang skal bilen adskilles indtil du kan trykke motorens bagende ned! Hvis du har adskilt bilen så du sidder med chassiet med monteret motor, så trykker du på bagerste del af motoren (der hvor kardanget fastgøret), så vipper motoren ned, så du kan isætte den nederste stang lige under luftfiltret. Når stangen er på plads trykken motoren på plads igen med stangen liggende ned til højre. Så samler du hele bilen igen og til aller sidst vippen førerhuset frem og de to stænger samles MVH Ole A

    • Dette svar blev ændret 10 år, 2 måneder siden af Ole Andreasen.
    #20463
    Anonym
    Inaktiv

    Hej

    . Den nederste stang mangler. Den øverste er intakt.

    Jeg er med på din forklaring, det er super, så er det blot
    hvordan jeg skiller bilen ad,
    har du et tip til det..
    rigtig mange tak,

    #20511
    Ole Andreasen
    Deltager

    Hej IB Du starter med, at vende bilen på “ryggen” Forrest ved kardannet sidder en lille rund bøsning. Drej denne så rillen vender opaf, Træk forreste del af kardanet opad og tag kardanget af, hvorved ladet løsnes og bagakslen mm vil kunne falde af. Tag “Bundkaret” af hvorefter forakslen kan tages af. Så presser du førehuset frem ad indtil fronten er plant med chassiet og trækker fremad (væk fra chassiet) således at førehuset adskilles fra chassirammen. Nu kan du trykke ned på “bagenden” af motoren (der hvor kardangets “låsebøsning sidder eller sad) således at motoren drejer og du kan indsætte nederste stang (med tappen under luftfiltret) husk at tappen i hulenden skal vende od midten Bilen samles så igen.Hvis du stadig er i tvivl, kan du sende en mail til mig, så kan jeg sende samlevejledning til dig send på info@tekno-vilmer.dk MVH Ole A

    #20512
    Anonym
    Inaktiv

    Hej Ole

    Jeg fik skilt bilen ad, og nu sidder jeg med den, jeg kan se den mangler en bagfjeder samt luftfiltret.

    Jeg fandt aldrig en låsebøsning for det skete før jeg så din mail
    jeg er med på hvor vigtigt det er med hvordan stængerne skal vende.
    Men det der,med at trykke og dreje.
    Jeg mailer dig vedr en samlevejledning, den vil også være rar at have
    til en anden gang, i øvrigt er den smart fundet på, minder lidt om
    legoklodser, pludselig sidder man med en hel håndfuld alt muligt.
    Jeg skriver via din mail.
    mvh
    IB

    #20515
    Anonym
    Inaktiv

    Jeg har fået samlet Tuborg bilen, årsagen til at den blot faldt fra hinanden er at der ikke er en låse bøsning på kardan`en forrest
    ved bundkarret, så den fik en snor indtil videre
    Førerhuset fungerer og “stængerne” på plads.

    #20550
    Ole Andreasen
    Deltager

    Hej Ib Super, at du modtag instruktionen. Hvad mangler du til bilen ud over låsebøsningen. Jeg tror jeg har ekstra af alt.

    #20583
    Anonym
    Inaktiv

    Hej Ole

    Vi har rede på det kan jeg forstå, tak for det
    mvh
    ib

    #20586
    Ole Andreasen
    Deltager

    Hej Ib
    Er afsendt herfra i dag (b.post)
    MVH
    Ole A

    #21091

    Hej Alle

    Her er mit beskedne bidrag, til at bevare et utroligt enestående stykke dansk kulturhistorie.
    Jeg har samlet en Ford D-800 Irma kaffe af en donorbil og dele købt her på site.
    Tak til Peter for dit store arbejde, som er med til at holde hobbyen i live.

    https://www.dropbox.com/s/0fs0dkvmhb8y1yv/2014-02-09%2018.02.30.jpg
    https://www.dropbox.com/s/zzrhycv7cmchsfy/2014-02-09%2018.01.47.jpg

    Stor Tekno hilsen Bertel

    Attachments:
    #21094

    Hej Bertel
    Det er en flot bil du der har lavet jeg har også selv renoveret en som man kan kalde en replika 😉

    #21106

    Det var flotte biler! 🙂

    #21116

    Tak for de pæne ord Knutiv jeg har renoveret flere forskellige udgaver af Ford D 800 kan godt vise nogle billeder hvis der er stemning for det her på forum 😉

    #21120
    Anonym
    Inaktiv

    Hvis ikke jeg har sagt det, så tak til Ole for dele til
    Ford 800, super
    Ib

    #21121

    Jeg sier ja takk til bilder. Og – jeg har lagt ut bilder av en god del av mine arbeider.
    Og JA vi har meget å takke Peter for. 🙂

    #21127

    Hej Flemming (ms super)

    Jo tak jeg vil gerne se flere billeder af dine D 800 Forder.

    Det er altid rat at se hvad andre har fået ud af de forskellige modeller.

    Også takk til Knut for bilder av noen av Tekno bilerne dine.

    Stor tekno hilsen Bertel

    #21130

    Hej Bertil
    Her er lidt Ford D 800
    En gammel Tuborg bil om bygget til Carlsberg bil og en renovering af en Faxe Fad bil og min gamle fejeblad og Tuborg bil fra jeg var knægt dem fik jeg i julegave i 1970/71 så vidt jeg husker 😉

    #21158

    Hej Flemming.

    Flotte biler du har. Fin presenning til Faxse fad bilen, er den hjemme syet?

    Jeg var så heldig at købe en af Peter, i perfekt stand til Irma kaffe bilen.

    MVH Bertel

    #21193

    Hej Bertel
    Nej Faxe bilen er født sådan men jeg har renoveret den men min Irma bil er selv gjort købte et fint lad af Peter som var i mint men jeg valgte at om male det så det passer biler perfekt og fandt også en farve som er næsten som den orginale 😉

    #21230

    Hej igen Flemming.

    Har du (eller andre) et tip til hvordan man fjerner dekaler, uden at skade lakken. Kan man evnt. med forsigtighed bruge brunsæbe?

    MVH Bertel

    #21233
    Ole Andreasen
    Deltager

    Hej Bertel.. Rensebenzin skader ikke lakken og er forholdsvis effektiv.
    MVH ole A

    #21237

    Jeg har en “gummi” rundel til at sætte på en boremaskine til at fjerne strafferinger på biler med den bruger skiltefolk og autolakere til at fjerne gamle klistermærker m.m med og den skader ikke lakken er meget effektiv Her er et par billeder af min Bus før og efter brug af omtalte rundel 😉

    #21245

    Der nævnes rensebenzin det er ok — Jeg vil lige hurtigt komme med en kommentar. Brug ikke noget med sprit i, acetone, terpentin eller fortynder fx. Jeg ved ikke hvor modsatndsdygtige Tekno bil ruder mv. plast er. Men rigtigt mange modeller får mælkehvide ruder ved kontakt med sprit olign.
    Mht. brunsæbe så burde det ikke skade. Jeg har virkeligt mange gange afvasket hjemme maling med brunsæbe. Original laken har ikke taget skade. Det er min erfaring at det kun er gamle Matchbox fra før 1968 der bliver/kan blive skjoldede.
    mvh. Hans Jørgen

    #41692
    Bahama
    Deltager

    Hej
    I forbindelse med denne tråd.
    Jeg er ved at skille min Ford 800 ad. Jeg har fået førerhuset af og så er jeg strandet. Jeg kan ikke se mig ud af hvordan jeg får indmaden af førerhuset ud. Der er en plastikdims foran som kan skubbes/bøjes til siden så jeg kan forestille mig at det har noget med den at gøre!? Kan i hjælpe mig derude?

Viser 24 indlæg - 1 til 24 (af 24 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.