1972+ — LONGTRAILER HISTORIE

Teknobiler og andet gammelt legetøj Fora Teknobiler 1972+ — LONGTRAILER HISTORIE

Dette emne indeholder 26 svar, har 6 stemmer og blev senest opdateret af  Bertel 2 måneder, 1 uge siden.

Viser 12 indlæg - 16 til 27 (af 27 i alt)
  • Forfatter

Hans Jørgen Wagner
    Participant

Der er jo også derfor jeg stikker den med originalitet ud … Og jeg synes faktisk det er en interessant diskution … En Volvo er en Volvo Lige bortset fra at det er Ford der ejer, og levere alle stumperne… man kan jo blive ved.

Tænkte nok “rørbilen” var fra Meinhardt, som du nævner ville den model være en naturlig model derfra. Det er nemt lige at stikke nogen rørstumper af på revolverbænken i en fart.

Men hvor originale Longtrailerne er eller ej, så er det fine biler, der springes let over. Tror jeg gav 500 for min. Har lige set en solgt for 2200 og de kan sikkert sælges for mere, lidt afh. af hvad der er på ladet. Det kunne da være meget sjovt at få nogen op til overfladen og se hvad det er for nogen.

Interessant med Flemmings AGS — Det ligner et metallad… Så den er IKKE fra S.Å. Jeg tror ikke der er nogen der spekulere over metal kontra plast lad. Jeg har da aldrig tænkt over det før.

RENAULT16
    Participant

Intressant disskussion, men Volvo longtrailern är en väldigt fin modell och jag uppskattar mina väldigt mycket. Hans Jörgen, Volvo ägs inte av Ford. Ford sålde Volvo personvagnar till kinesiskaGeely år 2010

Hans Jørgen Wagner
    Participant

Hvilke longtrailers har du ?

Flemming Rasch
    Participant

Hej igen
    Den af min Volvo FB89 longtrailer som Hans Jørgen har fundet på nettet er med metal lad jeg har også en Scania 141 ASG longtrailer også med metal lad samt en longtrailer også ASG med metal lad liggende som venter på en Volvo FB88 trækker som lige skal renoveres (males)
    mvh
    Ms Super Flemming
    P.S der skal nok komme billeder af dem på et tidspunkt

Flemming Rasch
    Participant

RENAULT16
    Participant

Hej Hans Jörgen, mina är röd/gul/svart, en med plastflak och kapell och en med 2 fartygscontainers sen har jah holländaka också med ASG och en som är grön/orange med kapell

peter frandsen
    Keymaster

Ford solgte vel kun Volvo PV til Geely i 2010. Kineserne har i øvrigt lige købt 8,7 % af Volvo lastbiler/busser og 10 % af Daimler/Benz, så det går stærkt med at overtage de gode ting. Indtil nu har kineserne brugt 80 milliarder på Volvo personbilerne, så de er ikke bange for at bruge penge på udvikling. I 2019/20 kommer Geelys egne kinesiske biler med Volvo teknik, så det er spændende hvad de kan. Et sidespring.

Bertel
    Participant

Hej alle.
    Min Longtrailer er renoveret af stumper med decaler fra Peter.
    Om det er Danske eller Hollandske, spiller ingen rolle for mig.
    Alt godt bliver bedre når bare man “kører den ind” med Scania.
    MVH Bertel.

Flemming Rasch
    Participant

Hej Bertel
    Den fine gamle 140/141 Road train kan du holde den på de 25 meter ??🤪😁😂 den ser lidt lang ud 🤣🤪
    Men den er super flot lige som alle de andre biler du laver
    Mange Tekno hilsener
    Ms Super
    Flemming

Bertel
    Participant

Hej Turbo Flemming.
    Mine multivogntog er Svensk inregisteret og de har haft dem i mange år.
    MVH Scania Bertel.

Attachments:

Flemming Rasch
    Participant

Hej Scania Bertel
    Det er om at omgås reglerne 🤣😁 så kører du carpotage kørsel ha ha
    Mvh
    Ms Turbo Flemming

Bertel
    Participant

Hej alle Teknofans.
    Så Longtrailer nåede altså ikke at komme som original Tekno DK.
    Man blir’ altså klogere af at læse gamle indlæg på Teknosamleren.
    Mvh. Bertel.

Viser 12 indlæg - 16 til 27 (af 27 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.