Flemming Rasch

Forum-svar oprettet

Viser 15 indlæg - 1,576 til 1,590 (af 1,623 i alt)
  • Forfatter
  • som svar til: svar/spørgsmål til Kim B:S #14983
    Flemming Rasch
    Deltager

Hej igen
    Den FB 89 ASG bil det er en Tekno Holland ik 😉
    Hilsen
    ms super 😉

som svar til: svar/spørgsmål til Kim B:S #14982
    Flemming Rasch
    Deltager

Hej Kim B.S
    Det er helt fint Jeg ser ofte Lada biler i st car og sedan dem er jeg ikke interesseret i, det var kun hvis det havde været en Vauxhall Victor st car (Estate 1962-64 ) sådan en havde mine forældre nemlig en gang.
    Jeg ved den er lavet i Dinky toys stod med en i 1:43 en gang men var desværre for nærig ØV ØV så kan man lære det hi hi .
    Så hvis der er nogen der ude som evt har en sådan så giv lyd fra jer.
    Mange Tekno hilsener
    ms super

som svar til: Mercedes Ambulancer #14978
    Flemming Rasch
    Deltager

Hej Kim B.S
    Ja det er rigtigt den hvide fra Matchbox den kan også dreje på forhjulene det er den bedste af Matchbox bilerne.
    Mange Tekno hilsener
    ms super

som svar til: svar/spørgsmål til Kim B:S #14977
    Flemming Rasch
    Deltager

Hej Kim B.S
    Jeg har lige et spørgsmål? På det biled af din Volvo FB 89 med hænger der er en grøn station car på din hylde Er det en Vauxhall Victor Estate ? Hvilket fabrikat er den og er den evt til salg ??
    Det er nogle fine Volvo lastbiler du der har er de hjemme byg/om bygget?
    Mange Tekno hilsener
    ms super

som svar til: Motip farve koder #14972
    Flemming Rasch
    Deltager

Hej Knut i Norge
    Jeg ved at Mercedes Benz 300 SL findes i Sølv,Guld,lys blå,lys grøn metalik og rød,sort,mørke blå,hvid.
    Jeg har ikke set Mercedes Benz 230-250-280SL i sølvmetalik dem har jeg kun set i de farver jeg har givet dig koder på.
    Hvis du skal bruge til andre Tekno biler lastbiler og personbiler skal du bare sige til.Jeg har lavet en liste med koder i Motip farver.Men mange af Tekno bilerne er malet(lakket)i orginal farver(lakker)så hvis du har den orginale farve kode på bilen kan du google den hos Motip og få den rigtige farve (lakke)Eller male den i den farve du vil have den i.
    Jeg har selv renoveret rigtig mange Tekno biler til min egen samling snart ca 100 stk personbiler og lastbiler.
    Mange Tekno hilsener
    ms super

som svar til: Motip farve koder #14967
    Flemming Rasch
    Deltager

Hej Knut
    Du må undskyld jeg forstod ikke lige det du mente. men nu har jeg fundet ud af noget til dig,jeg bruger spray maling fra Motip og her er nogle farver som er meget tæt på Tekno’s. :Her er Motip farve koder.
    Bourdo “rød” 41300 (Mercedes Benz Orginal 9783)
    Hvid 45860
    Rød 41850
    Sort 04005
    Jeg håber at du kan bruge dette til noget . Er du fra Norge??
    Mange Tekno hilsener
    ms super

som svar til: Motip farve koder #14965
    Flemming Rasch
    Deltager

Hej Knut
    Du må undskyld men hvad farve er det du mangler en kode på ??
    Hvad mener du med ” ble brukt ” Er det lys metal brun ??
    Mange Tekno hilsener
    ms super

som svar til: Scania busser. #14953
    Flemming Rasch
    Deltager

Hej Kim B.S
    Jeg ved ikke om du har set at Atlas Collection kører med en serie med gamle busser man kan samle på .
    Mange Tekno/Kirk hilsener
    ms super

som svar til: Saab 99. #14952
    Flemming Rasch
    Deltager

Hej Kim B.S
    Det var en fin side du der har fundet med Saab biler,jeg har også haft er 99 med prisme lygter i rød som knægt men den er i de evige Tekno Saab marker desværre.
    Jeg har fagtisk været på et Saab værksted i Roskilde og skruet på Saab 93-95-96-90-99-900-9000-Saab/Lantia og kender udemærket til den Triunph motor en fin motor men en djævel at skifte vandpumpe på da akslen satte sig fast i blokken.
    ms super

som svar til: Tekno, Ford Mustang POLICE #14943
    Flemming Rasch
    Deltager

Hej Tekno-Vilmar
    Jeg har kun set den i sort/Hvid lukket ud gave jeg har en selv desværre uden æske.Måske dem i mørkeblå-sort/hvid er samlet af div rest lagere ??
    ms super

som svar til: Scania busser. #14933
    Flemming Rasch
    Deltager

Hej Kim B.S
    Jeg kan huske at der kørte en Scania BF som skolebus i Gadstrup hvor jeg var flyttet til i 1972 ,det var Gadstrup bustrafik som havde den,den var blå med hvide striber kan jeg huske,så vidt jeg husker var der ruder oppe oppe over sideruderne ,lige som på en VW samba bus.Det var Willy og Zenia Jørgensen som ejet det lille bus selskab han havde også en “ny” stor Fiat bus og en lille Mercedes mini bus.Bus firmaet eksister i nu i dag,nu er busserne hvide med orange striber,de er rat kedelige de blå var meget finere.
    Jeg husker tydelig chaufføren Jytte hun var bare så sød den gang var hun i mine øjne en ældre kvinde sidst i halvtresserne først i tresserne og jeg var vel en 15-16 år da hun fortalte at den havde kørt over 1 million km og den aldrig havde været åbnet i motoren det var hun meget stolt af.Kan tydelig huske det fine indtræk velure i bourdo/blå nistret og lugten af gammel bus den var bare så hyggelig den gamle bil.Den fik andre plader på fra sorte emalje til de “nye”gule reflex plade ca 1977-78 mener jeg den var taget ud afdrift som turist bus på grund af alder,Den endte sine dage hos en mekaniker i Havdrup hvor den stod omme bag ved i mange år det var synd for sådan en fin gammel bus.Dette har ikke meget med Tekno at gøre men kunne ikke lade være at skrive lidt om “Jytte’s”Scania BF bus nu jeg lige så billeder af en sådan .
    ms super

som svar til: Volvo 144. #14925
    Flemming Rasch
    Deltager

Hej Kim B.S og Tekno-Vilmar
    Jeg har lige købt en Saab 99 i Blå af Peter kun fordi den er sjov at have stående ved siden af de orginale fra Danmark.Nej hvor er den dårligt lavet dem jeg restaurer er i langt bedre stand og finis end dem fra Holland,jammen dørene kan dårligt nok lukke og støbe afrensningen er mangel fuldt/ikke eksisterende. Ja det ligner de dæk som sidder på Monza Tekno/Kirk modellerne.Men det er ikke Peter’s skyld den er i en meget flot næsten mint stand ingen fejl der.Mangler desværrer bare en æske til den.
    ms super

som svar til: Volvo 144. #14921
    Flemming Rasch
    Deltager

Hej med jer
    Er Volvo 164 lavet i Holland ?? og er der andre Kirk modeller foruden Ford D 800 som er lavet i Holland??
    ms super

som svar til: Volvo 144. #14913
    Flemming Rasch
    Deltager

Hej Kim B.S
    Har du set den der står i bilde række no 5 helt til venstre sådan en har jeg aldrig set før en Volvo 144 med blister pakke (Mustang) hjul???
    Jeg viste godt at man har brugt forskellige hjul på Mustangen (Jaguar og Volvo,NSU,Saab m.m) men ikke på Volvo’en den er ny for mig.
    Mange Tekno /Kirk hilsener
    ms super

som svar til: Renovering Af Teknobiler #14889
    Flemming Rasch
    Deltager

Det er fuldstændig rigtig hvad Tekno-Vilmer siger med den gule fra Motip.
    Jeg har efter hånden en fin lille samling af farve koder fra Motip som jeg har brugt i gennem tiden.
    Jeg har fået fat på en farve palet fra Motip så man kan næsten altid finde en som ligner den orginale .
    ms super

Viser 15 indlæg - 1,576 til 1,590 (af 1,623 i alt)